Struktura dokumentu - Konspekt
W podrozdziale Tworzenie spisu treści opisane było jakimi
stylami należy się posługiwać przy tworzeniu tytułów rozdziałów, aby
automatycznie wygenerować z WORDa spis treści. Otóż używanie do tytułów
rozdziałów - stylów Nagłówek 1, Nagłówek 2, Nagłówek 3 itd. Daje nam również
możliwość pracy na Widoku konspektu.
UWAGA! Dzięki operacjom na strukturze dokumentu w
WORDzie można przesuwać całe rozdziały w inne miejsce, tworzyć z rozdziałów
podrozdziały i odwrotnie, kasować, wstawiać i wyświetlać treści tylko wybranych
rozdziałów. A oto jak powinny być nadane style dla przykładowego dokumentu, aby
można było pracować na strukturze dokumentu:
1.Geneza |
styl Nagłówek 1 |
1.1Rodzaje leasingu |
styl Nagłówek 2 |
1.1.1 Leasing finansowy |
styl Nagłówek 3 |
1.1.2 Leasing operacyjny |
styl Nagłówek 3 |
2.Rozwój leasingu w Polsce |
styl Nagłówek 1 |
3.Strony transakcji |
styl Nagłówek 1 |
3.1 Leasingobiorca |
styl Nagłówek 2 |
3.2 Leasingodawca |
styl Nagłówek 2 |
4. Zawarcie umowy leasingu |
styl Nagłówek 1 |
4.1 Umowy z pełną amortyzacją |
styl Nagłówek 2 |
Widok -
Konspekt
Przejście na Widok - Konspekt realizujemy poleceniem Konspekt z
menu Widok lub trzecim przyciskiem na poziomym pasku przewijania. Dla naszego
przykładu obszar tekstowy przyjmie postać:

"Plusy" przed poszczególnymi rozdziałami oznaczają, że
rozdziały te nie są puste (wewnątrz jest tekst). "Minus" przed rozdziałem 4.1
Umowy z pełną amortyzacją oznacza, że rozdział nie zawiera żadnej treści (jest
dopiero rozpoczęty). Klawisz < Szary + > (na klawiaturze numerycznej) lub
przycisk z plusem powodują rozwinięcie rozdziałów posiadających tekst lub
podrozdziały. Po rozwinięciu do poziomu tekstu zauważymy, że każdy akapit
zaczyna się od znaczka "mały minus".
Zaznaczanie rozdziałów i akapitów
Kliknięcie myszką na "plusie" oznaczającym rozdział, czy też na
"małym minusie" oznaczającym akapit powoduje zaznaczenie tych fragmentów
dokumentu. Na zaznaczonym fragmencie możemy wykonywać wszystkie operacje jak
kopiowanie, kasowanie itd.
Znaczenia przycisków na pasku narzędzi do
tworzenia strukturyOperacje odnoszące się do nagłówka akapitu, w
którym jest punkt wstawiania
Podnieś poziom |
podniesienie o jeden poziom nagłówka lub akapitu tekstu do poziomu
nagłówka (do poziomu rozdziału, w którym nagłówek się znajduje). |
Obniż poziom |
obniżenie o jeden poziomu nagłówka |
Obniż do tekstu podstawowego |
obniżenie nagłówka do poziomu akapitu w tekście podstawowym |
Przesuń w górę |
przesunięcie nagłówka lub akapitu tekstu podstawowego w górę
(przeskoczenie jednego elementu niezależnie od poziomu) |
Przesuń w dół |
przesunięcie nagłówka lub akapitu tekstu podstawowego w dół
(przeskoczenie jednego elementu niezależnie od poziomu) |
Rozwiń |
rozwinięcie nagłówka o jeden poziom. Aby rozwinąć cały tekst pod
nagłówkiem należy kliknąć podwójnie na "plusie" stojącym przed
nagłówkiem |
Zwiń |
zwinięcie tekstu nagłówka o jeden poziom. Aby zwinąć cały tekst pod
nagłówkiem należy kliknąć podwójnie na "plusie"
nagłówka. |
Operacje niezależne od punktu
wstawiania:
Wszystkie |
rozwinięcie (zwinięcie) wszystkich nagłówków aż do tekstu
podstawowego |
Pokaż tylko pierwszy wiersz |
zwinięcie (rozwinięcie) wszystkich widocznych akapitów tekstu
podstawowego do pierwszego wiersza |
Pokaż nagłówek |
pokazanie nagłówków tylko do poziomu... (odpowiednio 1,2,3 itd.) |
Pokaż format |
pokazanie formatu (czcionek) nagłówków |
Widok dokumentu głównego |
wyświetlenie narzędzi do łączenia wielu dokumentów w jedną logiczną
całość |
Możemy zmienić czcionkę, jej styl i rozmiar.
Uwaga: Dla
uzyskania "ładnych" wydruków warto stosować do tytułów oraz wyróżnionych tekstów
czcionki bezszeryfowe, natomiast do zwykłego tekstu czcionki szeryfowe. Czcionki
bezszeryfowe to Arial, Avalon, do szeryfowych można zaliczyć Times New Roman,
Courier. Różnica pomiędzy nimi polega na tym, że czcionki szeryfowe posiadają u
góry i u dołu liter dodatkowe zakończenia -"daszki".